Na ogół pożyczki społecznościowe kojarzymy z finasowaniem prywatnych wydatków. Teraz jednak dostępne są także pożyczki społecznościowe dla biznesu!

Idea social lendingu, czyli pożyczek społecznościowych nie jest nowa. Pierwsze pożyczki społecznościowe, które nazywane są także pożyczkami społecznymi, zaczęły być udzielane w Wielkiej Brytanii w 2005 roku. W Polsce serwisy pozwalające na uzyskanie pożyczki tego rodzaju, pojawiły się w 2008 roku.

 

Przez długi czas pożyczki społecznościowe był dostępne jedynie dla osób prywatnych, którym zależało na pozyskaniu środków na swoje cele pozabankowo. Teraz jednak z takiej usługi mogą korzystać także przedsiębiorcy!

 


Pożyczki społecznościowe – jak to działa?

Pożyczka społecznościowa czy też społeczna jest pożyczką, której umowa zawierana jest bezpośrednio pomiędzy stronami transakcji za pośrednictwem specjalnych serwisów internetowych – bez pośrednictwa tradycyjnych instytucji finansowych, na przykład banków i pozabankowych firm pożyczkowych.

Social lending to zatem atrakcyjna propozycja dla tych osób, którym zależy na pozyskaniu środków innymi drogami niż te tradycyjne, na przykład ze względu na brak spełnienia określonych warunków czy niską zdolność kredytowa, która uniemożliwia wnioskowanie o pożyczkę lub kredyt w zwykły sposób.

 


Pożyczkobiorca i inwestor w pożyczkach społecznościowych

Portale służące do zaciągania pożyczek społecznościowych pozwalają na połączenie ze sobą dwóch stron transakcji, a mianowicie pożyczkobiorcę oraz inwestora.

Pożyczkodawca wystawia wtedy specjalną aukcję pożyczkową, w której zawiera informacje o:

  • kwocie inwestycji
  • przeznaczeniu inwestycji
  • wynagrodzeniu dla inwestora
  • czasie trwania aukcji pożyczkowej
  • liczbie rat spłaty pożyczki
  • zabezpieczeniu dla inwestorów
  • inne informacje o firmie, na przykład jej wyniki finansowe, opis działalności, plany przedsiębiorstwa na przyszłość

 

Jako zabezpieczenie w przypadku pożyczki społecznościowej najczęściej stosuje się weksle in blanco, poręczenia wekslowe, oświadczenia o dobrowolnym podaniu się egzekucji, przewłaszczenie przez zabezpieczenie, a nawet hipotekę.

Im bardziej atrakcyjna aukcja pożyczkowa dla inwestora, tym łatwiej pożyczkobiorca może zebrać potrzebne pieniądze.

Gdy pożyczkobiorca zbierze całą potrzebną sumę, wówczas może otrzymać pożyczkę. W przypadku, gdy nie znajdzie zainteresowanych inwestorów, wówczas pożyczka nie dojdzie do skutku.

 


Pożyczki społecznościowe – także dla firm!

Dzisiaj pożyczki społecznościowe są dostępne nie tylko dla osoby prywatnych, które dzięki nim mogą finansować różne swoje wydatki. Także do dyspozycji są portale wspierające klientów biznesowych.

Pożyczki społecznościowe przeznaczone dla klientów biznesowych odbywają się na takich samych zasadach jak te, które dotyczą osób prywatnych. Przedsiębiorca publikuje własną aukcję pożyczkową, w której zawiera wszystkie informacje dotyczące potrzebnej mu pożyczki.

Pożyczkę społecznościową można otrzymać na różne cele związane z działalnością gospodarczą, na przykład na:

  • rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej
  • zakupienie nowego wyposażenia dla firmy
  • zatowarowanie firmy
  • wybudowanie nowej nieruchomości

 

Kwota inwestycji może wahać się od kilkunastu tysięcy złotych do nawet kilkuset tysięcy złotych – o wysokości pożyczki decyduje pożyczkobiorca, wystawiając swoją aukcję pożyczkową. Dla klienta biznesowego pożyczki społecznościowe mogą być bardzo atrakcyjnym pomysłem na pozyskanie potrzebnych pieniędzy wtedy, gdy otrzymanie ich z innych źródeł jest utrudnione albo nie jest możliwe, na przykład z powodu niskiej zdolności kredytowej.

                


Future Capital – portal pożyczek społecznościowych dla firm

Przedsiębiorcy zainteresowani pożyczkami społecznościowymi dla swojej firmy, mogą otrzymać je za pomocą portalu Future Capital, który dostępny jest także w Polsce.

Future Capital to nowoczesna platforma elektroniczna, która łączy ze sobą przedsiębiorców wraz z osobami prywatnymi – inwestorami. Pozwala ona właścicielom firm na uzyskanie niezbędnych środków na rozwój swojego biznesu, a także pomaga inwestorom w inwestowaniu swoich oszczędności. Zatem pożyczki społecznościowe nie są obecnie zarezerwowane tylko i wyłącznie dla osób prywatnych, ale mogą korzystać z nich również przedsiębiorcy, którzy poszukują sposoby na to, aby zdobyć potrzebne finansowanie na swoje cele. O pożyczkę społecznościową dla firmy można ubiegać się całkowicie przez internet!